لاک بزنیم بهتره یا ژل؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

لاک معمولی بزنم یا لاک ژل؟ حتما شما هم در هنگام مراجعه به سالن‌های آرایشی، زیاد شنیده باشید که ناخن‌کارها از مشتریان خود این سوال را پرسیده باشند. خب شاید خیلی از خانم‌ها تصور کنند که این دو یکی هستند و خودشان می‌توانند به جای لاک معمولی، از لاک ژل استفاده کنند. اما به این سادگی‌ها هم نیست. چون بر خلاف اینکه لاک و لاک ژل از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند، در حقیقت تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند. به همین علت، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله تفاوت‌های بین این دو را برایتان روشن کنیم تا با ذهن بازتری دست به انتخاب بزنید.

لاک ژل چیست؟

لاک ژل (Gel Nail Lacquer)
که با عنوان ژلیش ناخن هم شناخته می‌شود، نوعی لاک موقت، بادوام و باکیفیت است که به ژله رقیق شده شباهت دارد. این لاک‌ها برای خشک شدن به دستگاه LED یا UV نیاز دارند و بسته به نوع خود، حدود ۲۱ روز یا بیشتر بدون لب پریدگی، پاک شدن، خراش افتادن و کدر شدن روی ناخن باقی می‌مانند. لاک ژل طی سه مرحله و در حدود ۲۵ الی ۳٠ دقیقه به ناخن زده می‌شود. 

لاک ناخن چیست؟ 

لاک ناخن معمولی یا کلاسیک که همه ما آن را می‌شناسیم، حدود سه هزار سال پیش اولین بار در چین متولد شد. لاک ناخن‌ از ترکیب ماده رنگی، پایه تعلیق کننده و پلیمرهای چسبنده ساخته می‌شود. لاک ناخن‌ کلاسیک برای خشک شدن نیازی به دستگاه خاصی نداشته و در هوای آزاد خشک می‌شود. لاک کلاسیک ماندگاری کمی داشته و به راحتی لب پر و کدر شده یا خراش برمی‌دارد.

تفاوت لاک معمولی و لاک ژل

حالا که به طور کلی با لاک کلاسیک و لاک ژل آشنا شدید، وقت آن رسیده که تفاوت‌های اصلی این دو محصول را برایتان توضیح دهیم.

لاک

لاک ژل‌ها از ماندگاری و مقاومت بسیار بالایی برخوردارند

بر خلاف لاک معمولی که در اثر برخورد با آب یا جسم تیز سریع لپ پر شده یا خش دار می‌شود، ژلیش ناخن بسیار مقاوم است. یعنی تا هر موقع که روی سطح ناخن باشد، درست مثل روز اول است و تنها چیزی که باعث می‌شود ژلیش به ترمیم نیاز پیدا کند، رشد کردن ناخن است. به عبارتی دیگر، اجسام خارجی نمی‌توانند به لاک ژلیش آسیب برساند.

لاک ژل‌ها دارای ترکیبات اکرلیک هستند

برخلاف لاک‌های معمولی، لاک ژل‌ها دارای ترکیبات اکرلیک هستند و دقیقا به خاطر وجود همین مواد است که ماندگاری لاک ژل بسیار بالا می‌رود.

لاک ژل‌ها در هوای آزاد خشک نمی‌شوند

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، لاک ژل‌ها برای خشک شدن باید در دستگاه UV یا LED قرار بگیرند و به همین دلیل، معمولا نمی‌توان در خانه و بدون دستگاه ناخن‌ها را ژلیش کرد. اما لاک‌های معمولی در هوای آزاد خشک می‌شوند و نیازی به قرار گرفتن در دستگاه خاصی ندارند. 

بر خلاف لاک کلاسیک، لاک ژل‌‌ها استحکام ناخن را بالاتر می‌برند

لاک ژل

همانطور که خواندید، لاک ژل‌ها در سه مرحله مختلف روی ناخن زده می‌شوند و بسیار محکم هستند. در نتیجه اگر ناخن‌های نازک و شکننده‌ای داشته باشید، با زدن لاک ژل دیگر نگران شکستن آنها نخواهید بود. اما لاک‌های معمولی یک لایه خیلی نازک را روی ناخن ایجاد می‌کنند و توانایی این را ندارند که از شکنندگی ناخن‌ها جلوگیری کنند. 

پاک کردن لاک ژل سخت‌تر است

برای پاک کردن لاک‌های معمولی روش‌های ساده و مختلفی مثل استفاده از استون، پد لاک پاک‌کن، تراشیدن لاک با قند یا حتی کندن لاک با ناخن وجود دارد. اما ریمو لاک ژل به این راحتی‌ها نیست و مانیکورست‌ها از روش‌های مختلفی مثل استفاده از دستگاه ریموور یا آغشته کردن ناخن به استون صدرصد و پیچیدن فویل دور ناخن‌ها استفاده می‌کنند. البته روش‌هایی هم برای پاک کردن لاک ژل در خانه وجود دارد. اما از آنجایی که پاک کردن لاک ژل یک کار تخصصی است، بهتر است که آن را به مانیکوریستتان بسپارید.

ژلیش ناخن یک جایگزین برای کاشت ناخن است

خیلی از خانم‌ها کاشت ناخن را دوست ندارند و دلشان می‌خواهد که بدون گذاشتن ناخن مصنوعی (کاشت)، مانیکور زیبا، یکدست و بادوامی داشته باشند. خب در چنین شرایطی می‌توان ژلیش ناخن را به عنوان یک جایگزین خوب برای کاشت ناخن در نظر گرفت. اما لاک‌های معمولی آنقدر ماندگاری و مقاومت ندارند که بتوان از آنها به جای کاشت استفاده کرد. 

ژلیش ناخن نیاز به مهارت بالایی دارد

برای طراحی ناخن با لاک‌های معمولی راه‌های زیادی مثل استفاده از برچسب فرنچ، لاک‌های طراحی ناخن، چسب‌های معمولی و... وجود دارد و هر کسی می‌تواند ناخن‌های خودش را به مدل دلخواه لاک بزند. اما برای زدن لاک ژل، به مهارت و تخصص مانیکوریست نیاز دارید. به همین دلیل است که مانیکوریست‌ها دوره‌های مختلفی مثل آشنایی با مواد، آشنایی با ابزار کاشت، مواد گذاری، سوهان‌کشی اصولی، ترمیم و... را می‌گذرانند.

لاک کلاسیک برای تنوع طلب‌ها انتخاب بهتری است

اگر دوست دارید که با هر تیپ یک رنگ لاک بزنید و رنگ لاکتان را با استایل‌ روزانه‌تان ست کنید، لاک ژل انتخاب مناسبی برایتان نخواهد بود. چون بسته به نوع مواد و مهارت مانیکوریست، لاک ژل‌ها حدود ۲۱ الی ۳٠ روز ماندگاری دارند و نمی‌توان رنگ و طرح آنها را زود به زود عوض کرد. چون اینکه بخواهید لاک ژلتان را زودتر از موعد خود ترمیم یا ریمو کنید، هم به ضرر سلامت ناخن‌ها و هم به ضرر جیبتان خواهد بود. اما لاک‌های معمولی به راحتی قابل پاک کردن هستند و می‌توان آنها را با استایل‌های مختلف ست کرد.

ژلیش ناخن برای خانم‌های خانه‌دار یا شاغل مناسب‌تر است

اگر خانم شاغلی هستید و فرصتی برای لاک زدن و تمدید لاک‌هایتان پیدا نمی‌کنید، مطمئنا ژلیش ناخن برایتان انتخاب مناسب‌تری خواهد بود. همچنین لاک ژل برای خانم‌هایی که مدام مشغول کار خانه‌اند و با آب و مواد شوینده تماس دارند بهترین انتخاب است. 

لاک ژل از لاک معمولی براق‌تر است

اگر به ناخن‌های ژلیش شده دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که درخشندگی و براقیت خاصی دارند. خب این براق بودن به خاطر وجود همان اکرلیک در ترکیبات لاک ژل است. این در حالی است که لاک‌های معمولی به اندازه لاک ژل براق نیستند. پس اگر جلا و شیشه‌ای بودن مانیکور برایتان اهمیت دارد، قطعا ژلیش ناخن برایتان مناسب‌تر خواهد بود. 

با ژلیش ناخن در زمان صرفه جویی خواهید کرد

همانطور که گفتیم، برای ژلیش کردن ناخن به حدود ۲۵ الی ۳٠ دقیقه زمان نیاز است. یعنی شما با صرف این زمان، تا حدود ۲٠ روز الی ۱ ماه از لاک زدن و تمدید آن خلاص خواهید شد. اما اگر بخواهید لاک کلاسیک خود را مدام پاک کرده و تمدید کنید، مسلما باید زمان بیشتری را صرف کنید.

لاک ژل‌ها از لاک معمولی گران‌تر هستند

لاک ژل ابی

لاک ژل‌ها در مقایسه با لاک کلاسیک از قیمت بالاتری برخوردارند که خب این تفاوت قیمت، به خاطر مزایای زیادی است که لاک ژل‌ها نسبت به یک لاک معمولی دارند.

برای ژلیش ناخن به لوازم بیشتری نیاز دارید

از آنجایی که برای زدن لاک‌های معمولی به دنگ و فنگ زیادی احتیاج نیست، خب خیلی از خانم‌ها مانیکور خود را با زدن یک لاک ساده یا نهایتا کمی برق ناخن تمام می‌کنند. اما برای ژلیش کردن اصولی ناخن به وسایل و ابزار مختلفی مثل دستگاه UV یا LED، محلول ضد قارچ، بیس کت، لاک ژل‌های مختلف و لوازم مانیکور نیاز است. در نتیجه برای انجام مانیکور اصولی علاوه بر خرید لاک ژل، باید هزینه خرید وسایل را هم متقبل شد.

طراحی ناخن روی لاک ژل بهتر انجام می‌شود

لاک ژل‌ها به راحتی با مواد طراحی مثل نگین‌ها یا گلیترها مخلوط می‌شوند و به همین دلیل است که تنوع طرح و مدل در تکنیک ژلیش ناخن بسیار بالاست. اما از آنجایی که لاک کلاسیک خیلی زود محو شده و مقاومت پایینی دارد، نمی‌توان روی آن طراحی خاصی انجام داد.





:: موضوعات مرتبط: لوازم آرایشی , ,
:: برچسب‌ها: لاک بهتره یا ژل ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدی
ت : یک شنبه 17 دی 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی